سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS و یک تحول انقلابی
سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS

سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS و یک تحول انقلابی

بهبود دقت سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS طی یک تحول انقلابی در این زمینه:

عملیات سازمانی با اتخاذ فناوری زمین شناسی به دقت بالایی در استفاده از دوقلوهای دیجیتالی خود نیاز دارد. تا آنها را به یک جایگزین مناسب برای دنیای واقعی اندازه گیری و بازبینی تبدیل کند. چالش دستیابی این کار رسیدن به دقت بالا با یک گردش کار ساده ، قابل تکرار و مقیاس پذیر در دارایی های جهانی در مقیاس گسترده می باشد. MakeItAccurate با دقت بسیار بالا ، ساده و در دسترس و قابل اعتماد است. در هر کجا سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS را ایجاد می کند. طبق گفته توسعه دهندگان ، این یک تغییر دهنده بازی در صنعت و یک تحول انقلابی است.

نیاز به موقعیت یابی با دقت بالا به طور سنتی قلمرو نقشه برداران و مهندسان بوده است. این چیزی است که داده های جغرافیایی را با ارزش می سازد. فناوری های جدید ، مانند هواپیماهای بدون سرنشین ، اکنون برای مدیریت دارایی ها از قبیل : زیرساخت های برج های سلولی ، پل ها ، جاده ها و ساختمان ها ، بخش های وسیعی از قبیل بیمه ، مخابرات و بخش های خدماتی سرویس های ناوبری را برای استفاده در زیرساخت های جدید فراهم می کند. دوقلوهای دیجیتالی ایجاد شده توسط این فن آوری های جدید ، انجام کارهایی را که بطور معمول در محل باید انجام شود ، را از راه دور میسر می سازد و به متخصصان این امکان را می دهد تا بازرسی ، اندازه گیری و ارزیابی خود را از محیط های مشترک رایانش ابری در رایانه های رومیزی خود انجام دهند.

دقت در داده های ضبط شده برای ساختن این نسخه دیجیتالی نمایش واقعی از دنیای واقعی و استفاده از آن در طول زمان ضروری است. به عنوان مثال ، در حالی که یک مدل دیجیتالی با دقت کم از یک برج سلولی ممکن است جزئیات زیادی برای یک بازرسی داشته باشد ، به زودی در بررسی های مکرر کم ارزش تر خواهد شد. وقتی دوباره برج یک سال بعد برداشت شود ، بازرس باید به مکان های دقیق مشکلات اصلی برود تا ببیند با گذشت زمان چه تغییراتی کرده است. پاسخ به سوالات این چنینی که آیا کانکتور تعویض شده است؟ آیا آن کابل هنوز آسیب دیده است؟ این سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS دقیق است که او را مستقیماً به محل مشکل می رساند.

نیاز به تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) Artificial Intelligence

برای تشخیص تغییرات ، از یک محصول AI (هوش مصنوعی) دارای سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS استفاده کنید و دوباره فقط در صورت دقیق بودن اطلاعات ممکن است امکان پذیر باشد.

این عملیات غالباً در مقیاس بزرگ و با هدف گرفتن نسخه های مجازی از ده ها هزار دارایی در سطح سازمانی انجام می شود. وسعت وظیفه آن را فراتر از محدوده بررسی سنتی و تمرین های پیشین مهندسی قرار می دهد. این پروژه ها نیاز به گردش کار ساده و قابل تکرار دارند ، که در هر مکانی یکسان هستند و می توانند به طور خلاصه مقیاس شوند. بطوری که همه با دقت بسیار بالا انجام شوند.

همین الزامات می تواند در مورد استخراج معادن ، کارهای زمین و مهندسی نیز اعمال شود. به جایی که اپراتورهای شرکت به دنبال راه های قابل اعتماد ، قابل تکرار و مقیاس پذیر برای گرفتن تصویرهای دقیق از زمین ، با استفاده از داده های پهپادها ، هواپیماهای تحت کنترل و اسکنرهای سیار هستند. بکارگیری خدمه میدانی برای قرار دادن نقاط کنترل ، اجرای ایستگاه های بر پایه روش های سنتی یا داده های تصحیح شبکه منابع ، هزینه های خاص  و بالایی را نیاز دارد. این در کنار فرایندی سنگین در محل پروژه است که مانع از توانایی مقیاس پذیری راهکار های سنتی می شوند.

روش RTK

RTK اکنون چند دهه است که ابزار انتخابی برای نقشه برداران با استفاده از گیرنده های GNSS محسوب می شود و یک راه حل اولیه برای ضبط اطلاعات هواپیماهای بدون سرنشین بود. به طور معمول ، پیوندهای رادیویی با هرگونه تغییر در آن لینک ، باعث از بین رفتن قفل می شوند. سیستم های اتصال شبکه GSM / NTRIP این محدودیت را بهبود بخشید ، هرچند که محدوده ایستگاه های مرجع همچنان یک مسئله قبل از وجود سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS است.

روش PPK

در چند سال گذشته ، PPK به استاندارد پهپادها و هواپیماهای سرنشین دار تبدیل شده است. که داده های دقیقی را برای فتوگرامتری یا لایدار ضبط می کند. یک راه حل مستحکم تر از RTK ، اطمینان از داده های کامل از هر بیس و روور ، و قابل پردازش به جلو و عقب. اما هنوز هم نیازمند به داده های ایستگاه مرجع ترجیحا در فاصله 30 کیلومتری از روور می باشد. کاربران معمولا از یک بیس محلی و یا دریافت داده های CORS (در صورت موجود بودن) از انواع بیس های مستقل با قابلیت اطمینان کمتر استفاده می کنند.

روش PPP

PPP (موقعیت یابی دقیق نقطه) از دهه 1990 به عنوان راهی برای افزایش دقت خودمختار (مستقل) GNSS بوده است. PPP از اصلاحات دقیق ساعت و مدار جهانی استفاده می کند ، که از طریق ماهواره (در زمان واقعی همگرایی) یا هفته ها پس از پردازش ، در زمان واقعی موجود است. دقت معمولی (1/0 تا 5/0 متر) برای کارهای نقشه برداری زمینی و گریدبندی مناسب نبود و برخی از موارد قابلیت استفاده نیز وجود ندارد.

نیاز به تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) Artificial Intelligence
شکل 1: تفاوت های Y ، X و Z بین پردازش PPP MakeItAccurate در مقابل یک ایستگاه بیس محلی مرجع پس از پردازش. اطلاعات جمع آوری شده توسط یک سیستم KlauPPK در یک هواپیمای سرنشیندار. RMS x = 0.025m ، y = 0.025m ، z = 0.05m. این دقت می تواند در هر نقطه از جهان و بدون داده های ایستگاه مرجع حاصل شود.

Klau Geomatics اکنون سرویس جدید پردازش هیبریدی PPK / PPP را منتشر کرده است.

آخرین فن آوری PPP ، هسته اصلی موتور پردازش Klau Geomatics ، امکان پردازش بسیار دقیق داده های کامل GNSS در صورت فلکی را بلافاصله پس از یک مأموریت فراهم می کند. دقت قابل دستیابی 3-7 سانتی متر در هر نقطه از جهان است (شکل 1 را ببینید) و در بسیاری از مناطق با الگوریتم های ترکیبی PPK / PPP تا 2 سانتی متر کاهش می یابد.

موتور پردازشگر Klau Geomatics PPP در مدت 15 دقیقه پس از گرفتن داده ، به تصحیح ساعت و افراطی از ایستگاه های کنترل ماهواره ای می رسد. این نتایج در مسیرهای دقیق بعد از پردازش ، در هر نقطه ، بدون داده های ایستگاه مرجع انجام می شود.

در بسیاری از نقاط جهان ، موتور پردازش KlauPPK از الگوریتم های پیشرفته ترکیبی PPK / PPP استفاده می کند و با دسترسی به 15 ایستگاه قابل اعتماد CORS در فاصله 150 کیلومتری ، برای افزایش دقت مطلق قابل دستیابی به دقت 2 سانتی متر در XYZ.

Klau Geomatics اکنون سرویس جدید پردازش هیبریدی PPK / PPP را منتشر کرده است.
شکل 2: برآورد دقت قابل دستیابی در برخی کشورها.

صفحه های تکتونیکی و نیاز به GNSS INS Correction Service

PPP نسبت به شبکه مرجع جهانی بسیار دقیق و کاملاً دقیق است. اینجاست که موضوع جالب می شود! زیرا مختصاتی که همیشه آن ها را ثابت در نظر گرفته ایم ، در واقع این نقاط بر روی بسیاری از صفحات تکتونیکی هستند که در طول زمان در حرکت می باشند.

موتور Klau Geomatics ترکیبی PPK / PPP مدل هایی از صفحه های تکتونیکی در حرکت تهیه می کنند و مختصات مختصات را برای هر منطقه و کشور متناسب با تغییرات بروز رسانی می کنند.

در ایالات متحده ، مختصات پس از پردازش با استفاده از سطح حرکت تکتونیکی مدل شده در سه بعد با استفاده از بیش از 500 ایستگاه مرجع زمینی ارائه شده توسط NGS با دقت تبدیل می شوند (شکل 2 , 3 را ببینید). نتایج نهایی در هر دو دوره NAD83 (2011) 2010 و تاریخ فعلی ITRF2014 گزارش می شود.

در اروپا ، مختصات با استفاده از تبدیل 14 پارامتری و سرعت ایستگاه به ETRF2014 (epoch 2010) تبدیل می شوند. ژاپن برای تبدیل دقیق مختصات به مرجع JGD2011 از صفحه تکتونیکی نیمه پویا استفاده می کند. GDA2020 و GDA94 در استرالیا پشتیبانی می شوند و در نیوزیلند از داده های NZGD2000 استفاده می شود. سایر مناطق جهان از آخرین تحقق داده WGS84 برای تولید مختصات دقیق استفاده می کنند.

صفحه های تکتونیکی و نیاز به GNSS INS Correction Service
شکل 3: درون یابی و مدل سازی حرکت صفحه تکتونیکی در ایالات متحده.

MakeItAccurate و اجرای طرح سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS

موتور پردازش PPK / PPP ترکیبی MakeItAccurate از طریق یک API در دسترس است. همچنین با نرم افزار پس از پردازش برای سیستم زمین شناسی مستقیم KlauPPK یکپارچه شده است.

شرکت های نقشه برداری هوایی (هدایت پذیر و پهپادی) با استفاده از سخت افزار KlauPPK اکنون می توانند اشتراک PPP Near-Real-Time را برای پردازش نامحدود هیبریدی PPK / PPP . پس پردازش ، برای دستیابی به دقت بی سابقه در هر نقطه دنیا استفاده کنند.

Klau Geomatics همچنین دسترسی به موتور پردازش هیبریدی PPK / PPP را برای سایر گیرنده های GNSS دیگر از طریق سرویس پردازش ابری Pay-Per-Use و GNSS INS Correction Service فراهم کرده است:

برای استفاده از این سرویس تصحیحات جهانی GNSS INS می توانید به سایت این شرکت به آدرس MakeItAccurate مراجعه نمایید.

در حالی که بهترین نتیجه ممکن با سخت افزار KlauPPK تنظیم شده حاصل می شود ، MakeItAccurate برای داده های سایر تولید کنندگان سخت افزار GNSS باز است. ترجیحا با داده های کامل صورت فلکی برای به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن در برداشت های شما. همچنین هواپیماهای بدون سرنشین DJI RTK در این سیستم پشتیبانی می شود. و همچنین داده های بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین دیگر با استفاده از Sepentrio ، Trimble. NovAtel ، Topcon ، Ublox (Emlid) ، Leica Geosystems و دیگران.

GNSS استاتیک و مسیرهای سینماتیک برای نقشه برداری موبایل ، نقشه برداری و اکتشاف نیز می توانند پردازش شوند. پرداخت در هر استفاده ، برای کارهایی با هواپیماهای بدون سرنشین کوچک ، در دسترس برای ماموریت های بزرگتر.

تمرکز بر روی شرکت ها

این راه حل پیشنهادی، پهپادهای سازمانی را قادر می سازد تا با یک گردش کار ساده قابل تکرار ، در کل عملیات جهانی خود به دقت بسیار بالایی دست یابند.

همین روند برای چندین اپراتور در هزاران سایت حتی در دورافتاده ترین مناطق قابل استفاده است. بدون توجه به در دسترس بودن و قابلیت اطمینان ایستگاه مرجع ، هر سایت بطور یکسان برداشت می شود. در این راه حل ساده فقط هواپیمای بدون سرنشین خود را برای پرواز هدایت کنید. کاربران در هر کجا ، حتی مناطق دور افتاده ، برداشت های هوایی گسترده انجام مخی دهند و هر بار به دقت و ثبات بسیار بالایی دست می یابند GNSS INS Correction Service.

ادغام API

API MakeItAccurate اکنون برای انتقال اطلاعات GNSS خام به موتور پردازش و بازگرداندن مختصات بسیار دقیق و گزارش کامل از صحت دستیابی به کل مسیر یا هر رویداد با دوربین در دسترس است.

تولید کنندگان سخت افزار GNSS می توانند یک سرویس سفارشی برای ارزش افزوده بیشتر به محصولات خود ارائه دهند. توسعه دهندگان نرم افزار ارائه دهنده فن آوری هوش مصنوعی ، پردازش فتوگرامتری یا هر نتیجه دیگر که از دقت بالایی بهره مند می شوند می توانند از API MakeItAccurate استفاده کنند. سیستم عامل های SaaS که پردازش و تجسم فتوگرامتری را ارائه می دهند ، هم اکنون می توانند یک جعبه انتخاب ساده را برای “درست کردن آن” ارائه دهند.

برای جزئیات بیشتر در مورد ادغام API با Klau Geomatics تماس بگیرید.

پردازش IMU

پردازش GNSS / IMU محکم به زودی برای تولید اطلاعات دقیق و موقعیت یابی بسیار دقیق در دسترس خواهد بود. گردش کاری ساده ، بدون مرز ، بدون ایستگاه مرجع برای نقشه برداری Lidar و حتی کنترلرهای همراه. این سرویس به زودی منتشر می شود.

MakeItAccurate دقت بالا را بسیار ساده و قابل دستیابی می کند. قابل دسترسی و قابل اعتماد ، در هر نقطه. این واقعاً یک تغییر دهنده بازی در صنعت و نقشه برداری است.

آن را امتحان کنید! (GNSS INS Correction Service)

پیش بینی می شود صرفه جویی اقتصادی هر پروژه قبل از شروع کار ، با یک بررسی زمینی معمولی از 15 دلار آمریکا و در یک هواپیمای بدون سرنشین 25 دلار آمریکا کاهش یابد. چند پروژه اول شما در این روش رایگان است ، بنابراین ما شما را تشویق می کنیم که یک بار دیگر امتحان کنید و نتایج را با روش های معمول خود مقایسه کنید.