پروژه اسکن سه بعدی معادن سنگ آذرشهر
پروژه اسکن سه بعدی معادن سنگ آذرشهر

پروژه اسکن سه بعدی معادن سنگ آذرشهر

پروژه اسکن سه بعدی معادن سنگ آذرشهر

با درود فراوان به شما مراجعه کننده گرامی ،

پروژه اسکن سه بعدی معادن سنگ آذرشهر یکی از موفق ترین پروژه های ما در زمینه ارائه راهکاری موثر در برداشت سه بعدی معادن سنگی کشور بوده است.

برای نخستین بار در کشور، محاسبه دقیق میزان مواد استخراج شده از معادن به وسیله دستگاه لیزر اسکن سه بعدی استونکس (STONEX 3D Laser Scanner Projects) در یکی از معادن سنگ آذرشهر و در شهریور ماه 1394 اجرا گردید.

در این طرح، از یک دستگاه لیزر اسکنر استونکس که از این فروشگاه تهیه شده بود، منطقه معدنی مورد نظر به اندازه 360 درجه در راستای افقی و 90 درجه در راستای عمودی به طور دقیق اسکن و نتایج حاصله به رایانه منتقل و توسط نرم افزار اختصاصی لیزر اسکنر استونکس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در زیر برخی از سایت های خبری که این رویداد را تحت پوشش خبری قرار داده اند آورده شده است :

سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)
سایت خبری تحلیلی تابناک (استان آذربایجان شرقی)
سایت پایگاه خبری دنیای معدن
سایت باشگاه خبرنگاران جوان

به امید موفقیت و سربلندی بیشتر میهن عزیزمان در زمینه اکتشاف و استخراج از معادن با به کارگیری فناوری های به روز و مدرن اسکنر لیزری سه بعدی استونکس X300 .

برای این اسکنر لیزری خوش ساخت که رتبه سوم در زمینه خلاقیت در ساخت اسکنر سه بعدی (Wichmann Innovation Award 2013) را نیز کسب نموده است، تجهیزات جانبی به صورت سفارشی تولید شده است. از جمله این تجهیزات یک چهارچوب (Framework) برای اسکن به صورت خوابیده (مناسب اسکن سقف، تونل و …)، کیت GPS برای نصب گیرنده GNSS بر روی X300 جهت ژئورفرنس نمودن داده های برداشت شده و کیت مانیتورینگ به منظور برداشت مداوم و متوالی داده ها توسط STONEX X300 3D Laser Scanner می باشد.

اسکنر لیزری سه بعدی استونکس X300 ساخت ایتالیا با استاندارد اروپا، دستگاهی بسیار پیشرفته، مدرن و کارآمد که تمام مراحل طراحی تا ساخت آن در ایتالیا است. برد اندازه گیری آن تا 300 متر و توانایی برداشت 40000 نقطه در ثانیه را با دقت 6 میلیمتر در 50 متر دارد.